بازاریابی شبکه ای
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دمنوش لاغری نیوشا و آدرس farshadmlm.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





پيوندهای روزانه

 بازاریابی شبکه ای چيست؟

اول از همه ، این بیزینس همان چیزی است که از نامش پیداست : شبکه سازی ، بازاریابی و فروش .

شبکه سازی

"شبکه سازی" یکی از شعارهای دهة 90 است که در فرهنگ لغات ، اینگونه تعریف شده است : " ساختن نظامی غیر رسمی که از طریق آن ، اشخاصی که دارای علایق و منافع ِ  مشترکی هستند ، در زمینه هایی مثل تبادل اطلاعات یا توسعه ارتباطات شخصی و حرفه ای به یکدیگر کمک می کنند ."

در بازاریابی شبکه ای شما هر دوی اینها را انجام می دهید یعنی : هم به تبادل اطلاعات می پردازید و هم ارتباطات شخصی و حرفه ای خود را گسترش می دهید . هرچند در این بیزینس نظام شبکه ای به شکلی رسمی بنا می شود ، یعنی :

·        از طریق پاداش دادن به شما به سبب تبادل اطلاعاتی که منجر به فروش محصول می شود.

·        از طریق اختیار دادن به شما برای ساختن یک سازمان فروش شبکه ای به کمک ارتباطات شخصی و حرفه ای و همچنین کسب درآمد از طریق تلاش های موفقیت آمیز شبکة همکارانتان .

بازاریابی

 به تمامی فعالیت های خلاقانه ای که انجام می گیرد تا یک فروشنده ، محصولی را به یک خریدار عرضه کند ، بازاریابی می گویند . به بیان ساده ، بازاریابی در بهترین حالتش ، ارائه پیشنهادی است که افراد نتوانند آن را رد کنند .

بازاریابی سنتی ، شامل تبلیغات ، توزیع و ترفیع فروش است . اما در بازاریابی شبکه ای ، مستقیماً از طریق بازاریابی شفاهیِ تک به تک و شخصی ، به همه اهداف بازاریابی خود، نائل می شویم .

در بازاریابی شبکه ای ، بیشترِ ابزار تبلیغاتی را که فروشندگانِ مستقل ، از آنها استفاده می کنند ، خودِ شرکت فراهم می سازد و همچنین به آنها آموزش می دهد که چه کاری باید انجام دهند ، اما این که این ابزار چگونه ارائه یا استفاده شوند دقیقاً به برنامه ای مربوط می شود که هر فرد برای ساختن بیزینس خودش دارد !

در این کار ، شما دو چیز را بازاریابی می کنید و پیشنهاد می دهید :

·        محصول

·        فرصت بیزینس

در بازاریابی شبکه ای می توانید با خرید محصولات به قیمت عمده فروشی و فروش دوبارﮤ آنها به قیمت خرده فروشی و استفاده از سود ناشی از تفاوت این دو قیمت ، درآمد کسب کنید . خرده فروشی را معمولاً پول حاضر و آماده می دانند ، به همین دلیل بازاریابی شبکه ای یک بیزینس نقدی است . یعنی شما برای خرید محصولاتتان از شرکت ، نقد پرداخت می کنید ، و پرداخت مشتریانتان به شما نیز به صورت نقدی است .

اگر بتوانید فرصت بیزینستان را نیز ، به طور موفقیت آمیزی بازاریابی کنید یعنی همکاران جدیدی در سازمان فروشتان عضو شوند   قادر خواهید بود از فروش افرادی که خودتان آنها را ثبت نام نموده ، مدیریت کرده و آموزش داده اید هم ، درآمدی به صورت کارمزد  کسب کنید .

فروش

همة بیزینس ها باید چیزی بفروشند . درست همان گونه که بازاریابی ، ایجاد و ارائه یک پیشنهاد است ، فروش هم ، تکمیلِ موفقیت آمیز یک معامله است . در بازاریابی شبکه ای تا زمانی که فرایند فروش کامل نشده است ، هیچ کس ، پولی در نمی آورد . بنابراین فروش ، عاملی حیاتی در موفقیت شرکت بازاریابی شبکه ای و همچنین اعضای مستقل آن محسوب می شود . شرکت های بازاریابی شبکه ای ، این روش بی نظیر را به منظور دستیابی به دو هدف اصلی فروش ، بر می گزینند :

·        رساندن پیامشان به مصرف کنندگانی که دسترسی به آنها از طریق تبلیغات یا دیگر روش ها احتمالاً میسّر نیست .

·        معرفی محصولات و فرصت ها به آن دسته از مصرف کنندگانی که بجز این طریق، از راه دیگری اطلاعی کسب نمی کنند .

تنها با دستیابی به این دو نتیجه است که شرکت قادر خواهد بود به هدف فروش نائل آید .

حال شاید شما با کلمه (( فروش )) ، چندان راحت نباشید . اگر چنین است ، لطفاً کمی به این سؤالات فکر کنید :

·        اگر واعظان و معلّمان ، فروشنده نیستند ، پس چه هستند ؟

·        آیا تاکنون توسط فردی متقاعد شده اید : که چیز خاصی را برای شام ، صرف کنید .... یا نمایش تلویزیونی خاصی را ببینید ...... یا به مهمانی بروید ..... یا به قطعه خاصی از یک موسیقی گوش دهید و یا کتاب خاصی را بخوانید ...... ؟

·        آیا تاکنون کودکی را که در کابوسش گرگی را زیر تختش دیده و از خواب پریده است ، آرام کرده اید ؟ به او اطمینان میدهید که چیزی نیست و هر چه دیده فقط یک خواب بوده است .... آیا این نمی تواند یک فروش باشد ؟

·        آیا چیز ارزشمندی دارید که کسی به شما فروخته باشد ؟

·        آیا ازدواج کرده اید ؟

از یک دیدگاه بیشترِ زندگی  و بیشترِ چیزهایی که برایمان ارزشمند بوده و حتی بدانها عشق می ورزیم   به نوعی از طریق فروش برای ما فراهم شده است .

در بازاریابی شبکه ای ، فروش ، فرایند خلق روابط سازنده ای است که بر پایة تبادل ارزش بنا شده است ؛ خواه ، آن ارزش با خرید محصولاتتان کسب شود و یا با پیوستن به فرصت بیزینستان به دست آید .

در بازاریابی شبکه ای، فروشِ آموزشیِ فرد به فرد به بهترین نحو، جواب می دهد . این شیوه فروش ، ارائه یک انتخاب آگاهانه به مشتریان و همکاران بالقوﮤ بیزینس است. در واقع ، امروزه مشتریان خواستار چنین انتخاب آگاهانه ای هستند. آنها دیگر با هیاهو و سر و صداهای گذشته قانع نمی شوند .

امروزه بازاریابی شبکه ای ، از نظر آموزشِ مصرف کنندگان در مورد محصولات جدید ، بیشترین قابلیت را نسبت به هر نوآوری دیگری در بازاریابی ، از خود نشان می دهد .

این برای شما بدین معناست که افراد ، بیش از پیش برای یادگیری و آگاهی در مورد محصولاتی که نیاز دارند و هنوز چیزی در موردشان نمی دانند ، به شما ، به عنوان یک فروشنده بازاریابی شبکه ای روی می آورند .  پرواضح است که این نوع از فروشِ آموزشی که در این بیزینس انجام می شود بسیار قدرتمند است !

شیوﮤ فروشی که مردم از آن شکایت دارند ، فروش زورکی و اغراق آمیزی افراد کلاهبردار است ؛ افرادی که پول ما را می گیرند ، اما در عوض ارزشی معادل آن را به ما بر نمی گردانند . این شیوﮤ فروش ، اساساً در بازاریابی شبکه ای جواب نمی دهد. چون این کار، بیزینسی است مردمی که بر اساس صداقت و روابط شخصیِ سالم ، استوار است . همان طور که می دانیم هر رابطه ساختگی و بر مبنای فریبکاری، سرانجام ، محکوم به شکست است . پس اگر در بازاریابی شبکه ای هم ، از آن نوع فروش زورکی که در بالا توصیف شد ، استفاده شود ، این بیزینس هم ، محکوم به شکست خواهد بود و آنگاه از یکی از بی نظیرترین مزایای آن یعنی امکان کسب درآمد مستمر محروم خواهیم شد !


[ 8 / 3 / 1392برچسب:, ] [ ] [ .:*:. فرشاد مرادی .:*:. ]
درباره وبلاگ

مقدر شده است تا ما تاریخ را تغییر دهیم و در هزاره جدید،توزیع کنندگان را به مسیری هدایت کنیم که جویای سبک زندگی بهتری هستند.ما از سهیم شدن این صنعت خارق العاده بازاریابی شبکه ای(فروش مستقیم چند سطحی) با شما افتخار می کنیم. mail:feelgood1389@yahoo.com IDYahoo:feelgood1389 تماس با ما:09120736847 09117178341
موضوعات وب
دسته بندی محصولات وب