چشمان خوبم

بس اســـت دیگر

میهـــــمان داریــمــ

بیــا و آبـــروداری کــــن

نگــــذار بفهـــمند پشــت اینــ  نقـــاب خنــدان خیــس میشــوی…

آفـــــرین چشمــــان خوبم



 

فقـر یعنی اینکه ... !!

فقر اینه که ۲ تا النگو توی دستت باشه و ۲ تا دندون خراب توی دهنت؛


 فقر اینه که رژ لبت زودتر از نخ دندونت تموم بشه؛


 فقر اینه که شامی که امشب جلوی مهمونت میذاری ازشام دیشب و فردا شب خانواده ات بهتر باشه؛


 فقر اینه که ماجرای عروس فخری خانوم و زن صیغه  ای پسر وسطیش رو از حفظ باشی اما تاریخ کشورخودت رو ندونی؛


  فقر اینه که وقتی کسی ازت میپرسه در ۳ ماه اخیر چند تا کتاب خوندی برای پاسخ دادن نیازی به شمارش نداشته باشی؛


 فقر اینه که توی خیابون آشغال بریزی و از تمیزی خیابونهای اروپا تعریف کنی؛


 فقر اینه که ماشین چهارصد میلیون تومانی سوار بشی و قوانین رانندگی رو رعایت نکنی؛


 فقر اینه که دم از دموکراسی بزنی ولی ، تو خونه بچه ات جرات نکنه از ترست بهت بگه که بر حسب اتفاق قاب عکس مورد علاقه ات رو شکسته؛


 فقر اینه که ورزش نکنی و به جاش برای تناسب اندام از غذا نخوردن و جراحی زیبایی و دارو کمک بگیری؛

 فقر اینه که در اوقات فراغتت به جای سوزاندن چربی های بدنت بنزین بسوزانی؛


 فقر اینه که کتابخانه خونه ات کوچکتر از یخچالت باشه؛ 

 فقر اینه که به جای کمک به یه آدمی که نیازمند کمکه، موبایلت رو دربیاری و ازش فیلم و عکس بگیری؛


  فقر اینه که تمامیِ ابزار مدرنِ آشپزی توی آشپزخونه ات باشه ولی فقط نیمرو درست کردن بلد باشی؛!

نامه ای دلسوزانه از یک دوست !

نامه ای دلسوزانه از یک دوست
 
مستندی از زندگی حاج آقا قرائتی + تیزر
 
این نامه خطاب به خانم ها و همه رقم دخترهایی که توی خیابانها هستند . چون دامنه مطالعات و مقدار تحصیلاتشما را نمی‏دانم از همه استدلالهای فنی ، عملی دوری می‏کنم بی‏مقدمه حرفم را شروع می‏کنم .

خیلی هم با شما بیگانه نیستم ۲۴ سال است شب‏های جمعه در تلویزیون در خانه شما هستم .

حرف را شروع می‏کنم ؛ بزرگترین خطر برای انسان غفلت است . غفلت از خدا ، غفلت از معاد ، از جوانی ، غفلت از استعدادها ، غفلت از ارزشها ، از کرامتها ، غفلت از دوستان جامعه ، غفلت از محرومین ، غفلت از توطئه‏ها . بزرگترین خطر برای انسان این است که غافل باشد . هر چیز و هر کس ما را غافل کند ما را به خطر نزدیک کرده و هر کس ما را هشدار بدهد و از غفلت بیرون بیاورد آن دوست واقعی ماست .

دوست اول ما ؛ خداوند است که به ما هستی داد و ما را به عقل، فکر هدایت کرد . قدرت تشخیص و انتخاب داد ، طبیعت را تسخیر ما کرد و همان است که کار نیکوی ما را چند برابر می‏خرد ، که یک عبادت را ده برابر پاداش می‏دهد ولی گناه را یکی به یکی ، ثواب را یکی به ده تا . دوست دوم ما ؛ پیغمبر(ص) عزیز است که با بوسیدن دست دخترش فاطمه زهرا (س) در عصری که دختران را زنده به گور می‏کردند به زنان مقام داد . برای زنان حق مالکیت ، حق رأی دادن ، حق تحصیل ، حق انتخاب همسر ، حق نظارت بر همه امور ، حق امر به معروف و نهی از منکر قرار داد و زن را مثل مرد برای رسیدن به همه کمالات شایسته دانست . دوست اول خدا ، دوست دوم پیغمبر (ص ) .دوست سوم ما ؛ رزمندگان و شهدایی هستند که با قبول جراحت ، اسارت ، شهادت ، بی‏خوابی‏ها در مرزها ، جاده‏ها ، شهرها و روستاها ، کشور را امن ساختند تا من و شما هر شب در منزل به راحتی استراحت کنیم . دشمن ما کیست؟ اینها دوستان ما بودند .

دشمن ما شیطان است که با وسوسه خود آدم و حوا را فریب داد و آنان را به کاری وادار کرد که موجب کنار رفتن پوشش بهشتی آنان گردید . آری برهنگی اولین برنامه شیطان و اولین نتیجه عصیان انسان بود برهنگی سیلی الهی است که اولین سیلی را آدم و حوا خورد ..

دشمن ما تفکری است که زن را برای هوس‏بازی ، تفنّن و کامیابی می‏خواهد . عکس او را تبلیغات اجناس خود قرار می‏دهد . خواهرم، دخترم از شما می‏پرسم چرا دشمنان ما پیشرفت‏های عملی خود را از ما دریغ می‏کنند ؟! چرا فرمول اف ۱۶ را یاد دانشجویای ما نمی‏دهند ؟! نه اف ۱۶ حتی فرمول پپسی کولا را هم یاد نمی‏دهند . چرا ؟! دشمنان ما پیشرفت های علمی خود را از ما دریغ می‏کنند . به ما یاد نمی‏دهند اما نسبت به آنچه دختران و پسران ما را فاسد می‏کند بخشش می‏کنند . سی دی که بچه‏های ما را هرزه کند ، سی دی‏اش مجانی است و ارزان پخش می شود ، اما فرمول هواپیماسازی را یاد نمی‏دهند .

در استقلال کشور و دفاع از میهن زنان پوشیده بیشتر فرزندان خود را به جبهه فرستادند یا زنان غیرپوشیده ؟!
خواهرم ، دخترم اگر جلوه‏گری و دلربایی امروز شما علاقه مردی را به همسرش کم کرد و شما با این قیافه آمدید توی خیابان ، یک مردی به شما نگاه کرد دید شما از خانمش بهتری ، برمی گردد خانه بداخلاقی می‏کند . اگر جلوه‏گری و دلربایی امروز شما علاقه مردی رابه همسرش کم کرد فردا یک زن زیبای دیگری با جلوه‏گری خود دل شوهر شما را از شما کم خواهد کرد

ضررهای علمی بدحجابی و پوشش نامناسب

برویم سراغ علم . آیا افت تحصیلی ، نگرانی ، اضطراب ، امراض روانی ، امراض مقاربتی ، فرزندان سر راهی ، سقط جنین ، فرار از خانه ، ولخرجی ، بهانه‏گیری ، اسراف ، تجمل‏گرایی و گناه بی‏بند و باری در میان دختران با تقوا بیشتر است یا دختران رها . خواهرم، دخترم حجاب از ضروریات اسلام است و شما به حمد الله فرزند اسلام هستید ، فرزند امیر المؤمنین (ع) هستید ، فرزند پیغمبر (ص) هستید که فرمودند (انا و علی ابوا هذه الامه) پیغمبر( ص) فرمود : من و علی پدر این امت هستیم .شما فرزند ابراهیم (ع) هستید (مله ابیکم ابراهیم) فرزند فاطمه زهرا (ع) هستید . امروز هزاران خواهر شما با حجاب کامل به عالی‏ترین درجات علمی فوق تخصص رسیده اند . در صحنه‏های فرهنگی ، سیاسی ،اقتصادی درخشیده‏اند . خواهرم ، دخترم اگر از هر چیز انکار کنی مرگ را که نمی‏توان انکار کرد . من وشما دیر یا زود باید پاسخگوی همه کارهای خود باشیم کمال آفرینش ما در بندگی خداست نه در اسارت هوسها . کی گفت ما آزادیم ؟ نه مرد آزاد است نه زن ما . بنده خدا هستیم مگر می‏شود گفت من آزادم ؟ شماوقتی آزادید که خودت ، خودت را درست کرده باشی .ما بنده خدا هستیم آزادی ما در چهارچوب اراده خداست . در حجاب کامل کی راضی است ؟ خدا ، پیامبر ، امامان علیهم السلام یا شیطان ؟! افراد لاابالی، جوانهای چشم‏چران هرزه. فکر رضای کی باشیم رضای خدا یا رضای هرزه‏ها ؟

خواهرم دخترم مگر خود شما جواهرات قیمتی را در پوشش قرار نمی‏دهید تا از دسترس نااهلان دور بماند ؟ چه گوهری گرانتر از خود شما ؟ چرا خود را ارزان در جلوی هر چشمی قرار می‏دهید ؟ مگر نه این است که کسانی که به شما نگاه بد می‏کنند شما را برای خودشان می‏خواهند نه شما را برای کمالات خودت ؟!

خواهرم ، دخترم اگر جلوه‏گری و دلربایی امروز شما علاقه مردی را به همسرش کم کرد و شما با این قیافه آمدید توی خیابان ، یک مردی به شما نگاه کرد دید شما از خانمش بهتری ، برمی گردد خانه بداخلاقی می‏کند . اگر جلوه‏گری و دلربایی امروز شما علاقه مردی رابه همسرش کم کرد فردا یک زن زیبای دیگری با جلوه‏گری خود دل شوهر شما را از شما کم خواهد کرد . خواهرم ، دخترم چه بسا لباس آرایش فریبنده‏ای که دل فقرای بسیاری را به درد می‏آورد با این تنوع یقیناً شما راضی نخواهید بود برای خودنمایی ، هم‏نوعان فقیر و تهیدست را دچار ناراحتی و پریشان‏خاطر کنید .

خواهرم ، دخترم شرق به خاطر بی‏ایمانی از هم فروپاشید ، غرب هم به خاطر بی‏تقوایی از هم فرو خواهد پاشید . به هوش باشیم و چنین تمدنی را الگوی خود قرار ندهیم . خواهرم ، دخترم اشتباه می‏کند کسی که خیال می‏کند بی‏حجابی نشانه تمدن است ،خیال می‏کند ،خیال می‏کند نگاه آلوده دیگران به او به سود اوست ، خیال می‏کند جلوه‏گری گناه ساده‏ای است و نمی‏داند همین کار به ظاهر ساده ممکن است دانشجویی را در فصل امتحانات دچار شکست کند و یا راننده‏ای را به تصادف کشاند و یا آرامش خانواده‏ای را به نگرانی تبدیل کند ! این اولین نامه‏ای است که برای شما نوشتم و خدا می‏داند به خاطر پاک ماندن شما و جامعه وقت شما را گرفتم . سطرها سودی دیدید یکبار دیگر این نامه را بخوانید به خواهران دیگر هم بدهید

طنز روانشناسی

معیار های اختلال وابستگی به اینترنت موبایل در DSM-V TR


الف- فرد دارای حداقل 3 علام از علایم زیر به مدت حداقل 3 ماه باشد :
- چک کردن اینترنت در اولین ثانیه های بیداری 
- ول نکردن اینترنت تا آخرین لحظات هوشیاری 
- جستجوی دایم ویرلس در محیط های مختلف
- ترس از قطع شدن اینترنت در هر لحظه و هرجا
- ترس از تمام شدن باطری موبایل در موارد دوری از شارژر
- چک کردن چند باره برنامه ها فیس بوک , توییتر , لاین , وایبر , واتس آپ , بی تالک , دی دی ... در ساعات مختلف 
- ( علایم سندرم باز کردن درب یخچال میتواند به صورت همزمان وجود داشته باشد )
- کاهش خلق , سر درد , تمایلات بی حوصلگی و خود کشی در مواقع آفلاین

ب- ساب تایپها شامل :
- سایکوز ناشی از نت 
- اختلال خلقی و رفتاری
- نابودی روابط و دوستی ها
- سایر بدبختی های طبقه بندی نشده ...



کفش های رنگی

 
کفش های رنگی ...

ﺳﺎﻝ ﮔﺬﺷﺘﻪ ، ﻳﮏ ﺟﻔﺖ ﮐﻔﺶ ﺧﺮﻳﺪﻡ ﮐﻪ ﺭﻧﮕﺶ ﻗﺸﻨﮓ ﺑﻮﺩ...
ﺍﻣﺎ ﺍﻧﺪکی ﭘﺎﻫﺎﻳﻢ ﺭﺍ ﺁﺯﺭﺩﻩ ﻣﻲ ﮐﺮﺩ.
ﻓﺮﻭﺷﻨﺪﻩ ﮔﻔﺖ: ﮐﻤﻲ ﮐﻪ ﺑﮕﺬﺭﺩ،
ﺟﺎﺑﺎﺯﻣﻲ ﮐﻨﺪ .

ﺧﺮﻳﺪﻡ ،
ﭘﻮﺷﻴﺪﻡ ،
ﺧﻴﻠﻲ ﮔﺬﺷﺖ ﺍﻣﺎ ﺟﺎ ﺑﺎﺯﻧﮑﺮﺩ ،
ﻓﻘﻂ ﺍﺳﺘﺨﻮﺍﻥ ﻫﺎﻱ ﭘﺎﻳﻢ ﺭﺍ ﺁﺯﺭﺩﻩ ﻣﻲ ﺳﺎﺧﺖ .

ﺑﺎ ﺧﻮﺩﻡ ﮔﻔﺘﻢ ،
ﺑﻬﺮ ﺣﺎﻝ ﺍﻳﻦ ﻫﻤﺎﻥ ﺭﻧﮕﻲ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﻣﻲ ﺧﻮﺍﻫﻢ ،
ﺩﺭﻣﺴﻴﺮﻫﺎﻱ ﮐﻮﺗﺎﻩ ﻣﻲ ﭘﻮﺷﻢ .

ﺩﺭ ﻣﺴﻴﺮﻫﺎﻱ ﮐﻮﺗﺎﻩ ﻫﻢ ، ﭘﺎﻫﺎﻳﻢ ﺭﺍ ﺁﺯﺭﺩﻩ ﻣﻲ ﮐﺮﺩ.
ﻣﻦ ﺍﺷﺘﺒﺎﻩ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻡ .
ﮐﻔﺸﯽ ﮐﻪ ﭘﺎﯾﻢ ﺭﺍ ﺁﺯﺭﺩﻩ ﻣﯽ ﮐﺮﺩ ﻫﺮ ﭼﻘﺪﺭ ﻫﻢﺧﻮﺷﺮﻧﮓ ﺑﻮﺩ ،
ﻧﺒﺎﯾﺪ ﻣﯽ ﺧﺮﯾﺪﻡ ﻭ ﻭﻗﺘﯽ ﺧﺮﯾﺪﻡ ﻭ ﻓﻬﻤﯿﺪﻡ ﺍﺷﺘﺒﺎﻩ
ﮐﺮﺩﻡ ﻧﺒﺎﯾﺪ ﻧﮕﻬﺶ ﻣﯽ ﺩﺍﺷﺘﻢ .

ﺍﺷﺘﺒﺎﻩ ﺍﺷﺘﺒﺎﻩ ﺍﺳﺖ ،
ﻧﺒﺎﯾﺪ ﻧﮕﻬﺶ ﺩﺍﺷﺖ .
ﻧﺒﺎﯾﺪ ﻃﯽ ﺭﻭﺯﻫﺎ ﻭ ﺳﺎﻝ ﻫﺎ
ﺣﻤﻠﺶ ﮐﺮﺩ ﺑﻪ ﺍﻣﯿﺪ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺗﻐﯿﯿﺮ ﮐﻨﺪ ﻭ ﺑﻪ ﺍﻣﺮﯼ ﺩﻟﺨﻮﺍﻩ ﺗﺒﺪﯾﻞ ﺷﻮﺩ.

ﺍﺷﺘﺒﺎﻩ ﻓﻘﻂ ﺑﻪ ﺁﺯﺭﺩﻩ ﮐﺮﺩﻧﺶ ﺍﺩﺍﻣﻪ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺩﺍﺩ،
ﻧﺒﺎﯾﺪ ﺑﻪ ﺁﺯﺭﺩﻩ ﺷﺪﻥ ﻋﺎﺩﺕ ﮐﺮﺩ.

ﺍمرﻭﺯ!!!
ﮐﻔﺶ ﻫﺎ ﺭﺍ ﺩﻭﺭ ﺍﻧﺪﺍﺧﺘﻢ.








نوشته های جـالب یـک زن در مورد مردها

نوشته های جـالب یـک زن در مورد مردها
مرد بودن را از نگاه یک زن ببینید
 
یک وقت هایی فکر میکنم مرد بودن چقدر می تواند غمگین باشد.
هیچ کس از دنیای مردانه نمی گوید.
هیچ کس از حقوق مردان دفاع نمیکند.
هیچ انجمنی با پسوند"... مردان" خاص نمی شود.

مردها نمادی مثل رنگ صورتی ندارند.
این روزها همه یک بلندگو دست گرفته اند و از حقوق و دردها و دنیای زنان می گویند.
در حالی که حق و درد و دنیای هر زنی یکی از همین مردها است.
یکی از همین مردهایی که دوستمان دارند.
وقتی میخواهند حرف خاصی بزنند هول می شوند. حتی همان مردهایی که دوستمان داشتند ولی رفتند...
 
نوشته های جـالب یـک زن در مورد مردها

یکی از همین مردهای همیشه خسته.
از همین هایی که از 18 سالگی دویدن را شروع میکنند. و مدام باید عقب باشند.
مدام باید حرص رسیدن به چیزی را بخورند.
سربازی، کار، در آمد، تحصیل... همه از مردها همه توقعی دارند.
باید تحصیل کرده باشند. پولدار، خوشتیپ، قد بلند، خوش اخلاق، قوی... و خدا نکند یکی از این ها نباشند...

ما هم برای خودمان خوشیم! مثلا از مردی که صبح تا شب دارد برای درآمد بیشتر و برای فراهم کردن یک زندگی خوب برای ما که عشقشان باشیم به قولی سگ دو می زند، توقع داریم که شبش بیاید زیر پنجره مان ویولون بزند و از مردی که زیر پنجره مان ویولون می زند توقع داریم که عضو ارشد هیات مدیره ی شرکت واردات رادیاتور باشد.

توقع داریم همزمان دوستمان داشته باشند، زندگی مان را تامین کنند، صبور باشند و دل داریمان بدهند، خوب کار کنند و همیشه بوی خوب بدهند و زود به زود سلمانی بروند و غذاهای بد مزه ما را با اشتیاق بخورند و با ما مهمانی هایی که دوست داریم بیایند و هر کسی را که ما دوست داریم دوست داشته باشند و دوست های دوران مجردی شان را فراموش کنند و نان استاپ توی جمع قربان صدقه مان بروند و هیچ زن زیباتری را اصلا نبینند و حتی یک نخ هم سیگار نکشند!

مردها دنیای غمگین صبورانه ای دارند. بیایید قبول کنیم. مرد ها صبرشان از ما بیشتر است.
وقت هایی که داد میزنند وقت هایی هم که توی خیابان دست به یقه می شوند وقت هایی که چک شان پاس نمیشود وقت هایی که جواب اس ام اس شب به خیر را نمی دهند وقت هایی که عرق کرده اند وقت هایی که کفش شان کثیف است تمام این وقت ها خسته اند و کمی غمگین.

و ما موجودات کوچک شگفت انگیز غرغروی بی طاقت را دوست دارند. دوستمان دارند و ما همیشه فکر میکنیم که نکند من را برای خودم نمیخواهد برای زیبایی ام میخواهد، نکند من را برای شب هایش میخواهد؟ نکند من را برای چال روی لپم میخواهد؟ در حالی که دوستمان دارند؛ ساده و منطقی... مردها همه دنیای شان همین طوری است. ساده و منطقی... درست بر عکس دنیای ما.

بیایید بس کنیم. بیایید میکروفون ها و تابلوهای اعتراضیمان را کنار بگذاریم. من فکر میکنم مردها، واقعا مردها، آنقدرها که داریم نشان می دهیم بد نیستند.

مردها احتمالا دلشان زنی میخواهد که کنارش آرامش داشته باشند. فقط همین.
کمی آرامش در ازای همه فشارها و استرس هایی که برای خوشبخت کردن ما تحمل میکنند.
کمی آرامش در ازای قصر رویایی که ما طلب میکنیم ...
بر خلاف زندگی پر دغدغه ای که دارند، تعریف مردها از خوشبختی خیلی ساده است.

 
-----------------------------------------------------------

اما یک نکته واقعا مــَــردانه ...

بیایید کمی هم مرد باشیم!
زیر بارون اگر دختری رو سوار کردید
جای شماره به او امنیت بدهید

او را به مقصد مورد نظرش برسانید
نه به مقصد مورد نظرتان !

بگذارید وقتی زن ایرانی مرد ایرانی را در کوچه ای خلوت میبیند
احساس امنیت کند ؛ نه احساس ترس

بیایید فارغ از جنسیت ...
کمی هم مــَــرد باشیم !

 

בلـــَم گرفتــﮧ…

عکس عاشقانه 50

בلـــَم گرفتــﮧ… از همــﮧ ی بــی تفآوتــی هآ… از همــﮧ فــَرآموشی هآ… از هَمﮧ بــی اعتمــآدی هآ…

کــآش معلــمی بود و انشـ ـ ـــآیی مــی خوآســت…

“روزگــآر خوב رآ چگونــه مــی گــُذرآنید؟؟؟

............نمی دانم

naghmehsara (4)

 

نمی دانم
درد کدام پرنده هنگام کوچ
در پاییز جا مانده است
که برگ ها
هرچه می ریزند
شانه های درختان
سبک تر نمی شود…

بروووووووووووو................


بـــــــــرو...
تــــــــرس از هیــــــچ ندارم...
وقتی یقیـــن دارم بیش از من کسی دوستــــت نخواهــــد داشت...
بیش از من کسی طاقــــــت کم محلی هایت را نـــــدارد...
بـــــــرو...
تـــــرس برای چه؟؟؟
وقتی میدانم یک روز تف می اندازی به روی تمـــام آن هایی که به خاطرشان مـــــن را ازدســت دادی

یه وقتایی.......

یــه وقتایی بــاید رفتـــ
اونــم بــــا پــــای خودتـــ
بــــاید جاتــــ تــــو زندگی بـعضی ها خـالی کنــی
درستـــه تـــو شلوغیـاشون متـــوجه نمیشن چـی میشــه
ولــی بــدون
یـه روزی
یـه جایــی
بــد جـــوری یــــادتــــ می افتن کــه دیــگه خیلــی دیــر شــده خیلــــی…


بـــرگ پــــاییــــزی
راهــی نـــدارد جـــز سقــــوط...
وقـــتی مــی دانـــد
درخــتـــــــــــ...
عــشــق بــــرگ تــــازه ای را در دل دارد...
 
تمام شد!!!
این هم از "خیالت"
بردار و برو...
شاید باز بخواهی به کسی"هدیه اش"بدهی!!!
سال دیگریست امسال!!!

خراش های دختر روی ماشین

مردی در حال ور رفتن با ماشین جدیدش بود. دختر 4 ساله‌اش سنگی برداشته بود و بدنه ماشین را خراش می‌داد. وقتی مرد متوجه شد با عصبانیت دست دخترک را گرفت و از روی خشم چند ضربه محکم به دستش زد غافل از اینکه با آچار در دستش این ضربات را وارد می‌کرد. در بیمارستان، دخترک بیچاره به خاطر شکستگی‌های متعدد، انگشتانش را از دست داد.
وقتی دختر پدرش را دید، با چشمانی دردناک از او پرسید: «پدر انگشتانم کی رشد می‌کنند؟»
پدر خیلی ناراحت شده بود و حرفی نمی‌زد. وقتی از بیمارستان خارج شد، رفت به سمت ماشین و چندین بار به آن لگد زد. حالش خیلی بد بود.
نشست و به خراش‌های روی ماشین نگاه کرد. دختر نوشته بود: «دوستت دارم بابا.»

اثر پروانه ای....

ادوارد لورنز فرضیه ای را بیان کرد که بعدها ” اثر پروانه ای” نام گرفت.

“یک پروانه می تواند بالهایش را بهم بزند و مولکولهای هوا را به گردش در بیاورد، آن مولکول به نوبه ی خودش می تواند مولکولهای دیگر هوا را به حرکت درآورد، در نتیجه مولکولهای بیشتری در هوا به حرکت در می آید و در نهایت قادر است طوفانی در طرف دیگر سیاره ایجاد کند.”

بیش از سی سال بعد امکانش توسط دانشمندان فیزیک تایید شد. آنها به این نتیجه رسیدند که اثر پروانه ای واقعی، درست و عملی است.

هر کاری که شما انجام می دهید مهم است.

هر حرکتی که می کنید، هر عملکردتان … مهم است.

اندی اندروز در کتابش راهنما: دیدگاهی نو برای تحول در زندگی  به یکی از تاثیرات اثر پروانه ای در زندگی انسانها می پردازد.

1 قدم ...

اولین قدم...

 مثبتی که میتونی برداری اینه که افکار منفی رو دور بریزی ...!





کیک زندگی

پسر کوچکی برای مادربزرگش توضیح می‌داد که چگونه همه‌چیز ایراد دارد… مدرسه، خانواده، دوستان و… مادربزرگ که مشغول پختن کیک بود از پسر کوچولو پرسید که کیک دوست داری؟ و پسر کوچولو پاسخ داد: البته که دوست دارم.

روغن چطور؟ نه! و حالا دو تا تخم‌مرغ. نه مادربزرگ! آرد چی؟ از آرد خوشت می‌آید؟ جوش شیرین چطور؟ نه مادربزرگ! حالم از همه‌شان به هم می‌خورد.

بله، همه این چیزها به تنهایی بد به‌نظر می‌رسند اما وقتی به‌درستی با هم مخلوط شوند، یک کیک خوشمزه درست می‌شود. خداوند هم به‌همین ترتیب عمل می‌کند. خیلی از اوقات تعجب می‌کنیم که چرا خداوند باید بگذارد ما چنین دوران سختی را بگذرانیم اما او می‌داند که وقتی همه این سختی‌‌ها را به درستی در کنار هم قرار دهد، نتیجه همیشه خوب است. ما تنها باید به او اعتماد کنیم، در نهایت همه این پیشامدها با هم به یک نتیجه فوق‌العاده می‌رسند.