بازاریابی شبکه ای
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دمنوش لاغری نیوشا و آدرس farshadmlm.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





پيوندهای روزانه

فراموش نکنیم اساس کار ما صداقت است... 

چهار دروغ دربارۀ MLM                                                   نوشتۀ  John Milton Fogg 

 

     دروغهایی آغاز شده اند که آیندۀ نتورک مارکتینگ را محدود می کنند. در ابتدا این دروغها برای تقویت اعتماد به نفسمان گفته می شد – بخاطر فقدان عزت نفس در صنعت ما. این دروغها، مصلحتی بودند، برای اینکه ما را بزرگتر و بهتر از آنچه که فکر می کردیم هستیم، نشان دهند. همانطور که انتظار می رفت دروغها نتیجۀ عکس دادند. حالا وقتی دربارۀ این اطلاعات غلط از ما سؤال می کنند و ما مجبوریم که به جعلی بودن آنها اعتراف کنیم، کوچکتر و بدتر از آنچه که هستیم بنظر می آییم.

     در مورد چه دروغهایی صحبت می کنم؟ اینها:

  • به نقل از مجلۀ وال استریت تا سال 2000 میلادی، 60 الی 70 درصد از کلیۀ کالاها و خدمات از طریق MLM به فروش می رسد.
  • نتورک مارکتینگ در دانشکده های بیزینس هاروارد و استانفورد و همچنین در تعدادی از دانشگاهها و کالج های مهم در سراسر کشور تدریس می شود.
  • حدود 20% از میلیونرهای آمریکا از طریق نتورک مارکتینگ بوجود آمده اند.
  • John Naisbitt در کتاب پرفروشش، مگاترندز ، خاطر نشان می کند که نتورک مارکتینگ، موج آینده است.

     باز هم هست. اینها اصلی ها هستند. هنوز نشده که یکبار با گروهی از افراد –از نتورکرهای رسمی گرفته تا مردم عادی- در مورد نتورک مارکتینگ صحبت کنم و یکی یا همۀ موارد فوق الذکر را از من نپرسند.

     در چنین مواقعی اینگونه جواب می دهم:

     بر طبق نظرات بیش از یک دوجین گزارشگر و کارمند، مجلۀ وال استریت هیچگاه از نتورک مارکتینگ یا روشهای آن، حمایت نکرده است. بله، آنها گزارشاتی در مورد بعضی از شرکتها دارند. اما مسلماَ هیچگاه نگفته اند که تا سال 2000، MLM بیش از 60 درصد تجارت آمریکا –کالاها و خدمات- را در دست خواهد داشت.

     آنها احمق نیستند.

     در آمریکا سالانه کالاها و خدماتی به ارزش تقریبی بیش از 6 تریلیون دلار (6000 میلیارد دلار) به فروش می رسد. بر طبق جسورانه ترین گزارشات، نتورک مارکتینگ (که احتمالاً باید صنعت فروش مستقیم۴ را هم شامل شود چون اعداد واقعاً بزرگی مطرح شده اند) 50 میلیارد دلار، فروش سالیانه دارد. تخمینهای محافظه کارانه تر، 15 تا 20 میلیارد دلار را در سراسر جهان ارائه می دهند. افراد بسیار محافظه کار هم می گویند که MLM صنعت 10 میلیارد دلاری است.

     یک درصد از کل خدمات و کالاهای آمریکا، 55 میلیارد دلار است. 50 درصد –یعنی تازه 10 تا 20 درصد کمتر از آنچه به غلط از مجله، نقل شده است- بالغ بر3 تریلیون دلار (3000 میلیارد دلار) می شود. البته برای 6 سال آینده، رشد بدی نیست!

بسیار خوب...ماشین حسابها را بکار بیندازید. این یک دروغ پیش پا افتاده است. نه تنها مبتکرانه نیست بلکه احمقانه است.

اگر کسی بخواهد پشتیبان شما شود و با افتخار ادعا کند که ماهانه 30،000 دلار درآمد دارد و شما بفهمید که واقعاً یک درصد آن درآمد را دارد –یعنی 300 دلار- دربارۀ آن فرد چه فکری می کنید؟

     فروش بطریق نتورک مارکتینگ در دانشکده های بیزینس استانفورد و هاروارد –یا در دانشگاهها و کالج های  مهم کشور- تدریس نمی شود. حقیقت این است که اکثر آنها از ما بیزارند. آنها ما را نمی فهمند و به این مسئله هم اهمیتی نمی دهند. یکی از اساتید هاروارد، Thomas Bonora اخیراً در مقاله ای در Marketing News گفته است:

     "ما اینچنین روشهایی (MLM) را در دانشکدۀ بیزینس هاروارد تدریس نمی کنیم؛ آنها بخشی از برنامۀ آموزشی نیستند؛ بنا به اطلاع من این روشها در هیچ دانشکدۀ بیزینس معتبری تدریس نمی شود... راهبردهای بازاریابی چندسطحی، مثل نامه های زنجیره ای و سایر ترفندها، گاهی اوقات در مرز آنچه قانونی است قرار می گیرند و نیز فراتر از مرزهای اخلاق پیش می روند." (یعنی این روشها از لحاظ قانونی و اخلاقی، مشکوک هستند)

     او با طرح این نکات، نتیجه می گیرد که نمونۀ MLMهای قانونی، زیاد نیست. به نظر شما این یک حمایت هیجان انگیز از یک برنامۀ آموزشی می تواند باشد؟!

     هاروارد یک بررسی بر روی لوازم آرایشی Mary Kay انجام داده است. همچنین درسهایی دربارۀ نتورکینگ وجود دارد که از منابع رشتۀ مدیریت است. تمامش همین است. استانفورد هم بحث دربارۀ این موضوع را رد می کند.

     بیست درصد از همۀ میلیونرهای آمریکا از طریق نتورک مارکتینگ به وجود نیامده اند. بر طبق اغلب گزارشات، 90 درصد آنها از طریق خرید و فروش املاک و مستغلات بوجود آمده اند.90 بعلاوۀ 20 می شود 110، و این نوع از ریاضی در هر مدرسه ای نمرۀ مردودی می گیرد. تازه چه تعداد میلیونر از طریق صنعت و توزیع کالا بوجود آمده اند (خانوادۀ والتون از وال مارت-بیش از 25 میلیارد دلار) ...؟ یا تکنولوژی پیشرفته (بیل گیتس از مایکروسافت، ثروتمندترین مرد آمریکا -وبیش از 300 میلیونر دیگر که کمپانی اش ساخته است– یا Ross Perot) ...؟ یا فروش امتیاز نمایندگی (خانم ری کراک صاحب مک دونالد )...؟ سرگرمی...؟ و غیره...؟

     مردان و زنان بسیاری هستند که از طریق این بیزینس، سالانه یک میلیون دلار درآمد دارند. و افراد بسیار بیشتری که بیش از یک میلیون دلار در حرفه نتورکینگ خودشان درآمد کسب کرده اند. اما 20 درصد از همۀ میلیونرهای آمریکا؟ لطفاً کمی منطقی باشید. تنها دلیلی که می توانم بعنوان پایه ای برای وجود این عدد 20 درصد بدان فکر کنم این است که پدیدآورندگان Amway، Rich Devos و Jay Van Andel، شبکه ای به ارزش بیش از 6 میلیارد دلار (یعنی 6000 میلیون دلار) دارند. پس می توان گفت که در آنجا 6000 میلیونر وجود دارد! شاید این همانجایی باشد که عدد 20 درصد از آن می آید!

     John Naisbitt، هیچگاه در مگاترندز، مگاترندز 2000، مگاترندز برای زنان و هیچ جای دیگری، اشاره ای به نتورک مارکتینگ نکرده است. من نتوانستم در هیچکدام از نوشته های پیشین و میانه رو تر او حتی اشاره ای به نتورک مارکتینگ بیابم (اگر شما می توانید، لطفا به من هم اطلاع دهید). من به او زنگ زدم و نظرش را در موردMLM پرسیدم و او گفت- البته افرادش به من گفتند که- او اشاره ای نکرده است. هیچ مدخلی از نتورک مارکتینگ یا MLM در فهرست راهنمای کتابهای Naisbitt وجود ندارد. ارجاعات وی به نتورکینگ، زیاد هستند. استفاده از این مطالب توسط نتورکرها، نقل قولهای نادرست و تحریف حقیقت (یک کلاغ چهل کلاغ ) است.

     یکی از دوستان خوب من - یک مربی و کارشناس معروف در زمینۀ MLM که برای افراد بسیار زیادی در زمینۀ کشف حقیقت راجع به این بیزینس، قابل اعتماد است - اخیراً یک فرآورده تبلیغاتی عمومی برایم فرستاد، و با بی شرمی پیشنهاد کرد که آنرا در کاتالوگ Upline Resources فهرست کنیم. متاسفانه نتوانستم بپذیرم، چون همۀ دروغهای فوق الذکر را شامل می شد.

     اگر این مزخرفات به منابع یک چنین فردی راه پیدا کرده اند، پس می شود حدس زد که چند نفر دیگر الان این طرف و آن طرف در حال گفتن این چیزها هستند؟ ما این صنعت را آموزش پوشالی می دهیم!

     با این دروغها، نمی توانید ارتباطات ماندگاری با مردم ایجاد کنید - چه برسد به ناظران دولتی و مطبوعات - بالاخره خواهید فهمید – و زمانی که پی ببرید، اندوختۀ شما، و اندوختۀ تمام این صنعت از دست رفته است.

     حقیقت این است که چیزهای مثبت زیادی در مورد نتورک مارکتینگ هست که می توان با دیگران مطرح کرد – حقایق، نه عقاید و نظرات و نه دروغ. شما می توانید با یک دروغ، چیزی را بفروشید، اما در آنصورت یک خریدار، خلق نکرده اید و مطمئنا نخواهید توانست یک شبکه موفق از توزیع کنندگان را بسازید.

چیزی که خواهید ساخت یک خانه ماسه ای ساخته شده از شنهای get-rich-quick است.

    

         تقاضای من این است: لطفاً چیزهای غلط و گمراه کننده در مورد نتورک مارکتینگ به کسی نگویید. اگر در مورد حقانیت و قانونی بودن این بیزینس، نامطمئن هستید و احساس می کنید که نیاز به تقویت جرأت و اعتماد به نفس خودتان دارید - لطفاً تا زمانی که حسابی رشد نکرده وآزموده نشده اید خفه شوید.... از شما خواهش می کنم که دروغهایی را که بدانها پی می برید، سرکوب کنید. حقیقت را بگویید. صداقت همواره بهترین سیاستهاست. من به نوبۀ خودم در هر فرصتی، به از بین بردن اطلاعات غلط و اشاعه حقایق، ادامه خواهم داد. صداقت، گرانبهاترین دارایی ماست و مانند بدن ما به رژیم غذایی مناسب (حقیقت) و تمرین (گفتن حقیقت) نیاز دارد تا سالم و موفق باشد...  جان میلتون فاگ



[ 29 / 7 / 1391برچسب:جان میلتون فاگ, ] [ ] [ .:*:. فرشاد مرادی .:*:. ]
درباره وبلاگ

مقدر شده است تا ما تاریخ را تغییر دهیم و در هزاره جدید،توزیع کنندگان را به مسیری هدایت کنیم که جویای سبک زندگی بهتری هستند.ما از سهیم شدن این صنعت خارق العاده بازاریابی شبکه ای(فروش مستقیم چند سطحی) با شما افتخار می کنیم. mail:feelgood1389@yahoo.com IDYahoo:feelgood1389 تماس با ما:09120736847 09117178341
موضوعات وب
دسته بندی محصولات وب