بازاریابی شبکه ای
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دمنوش لاغری نیوشا و آدرس farshadmlm.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





پيوندهای روزانه

بازاریابی شبکه ای در ذهن عموم مردم مفهوم یک شبه ره صد ساله رفتن را به ذهن متبادر می سازد. شرکت های هرمی غیر قانونی، فروشندگان مختلف و موسسات یک شبه تاسیس شده ای که نامه های انبوه برای فروش کالاهایشان می فرستند، تلاش می کنند خود را در گروه بازاریابان شبکه ای قرار دهند تا با استفاده از این باور مردم، برای خودشان درآمد ایجاد کنند.

بنابراین لازم است تفاوت میان بازاریابی شبکه ای قانونی و مدل های غیر قانونی این تجارت را بدانیم. چرا که حتی میان کارشناسان حقوقی هم درباره این موضوع و مصادیق آن اختلاف نظر وجود دارد.بنابراین قوانین مربوط به بازاریابی شبکه ای بصورت گسترده تفسیر می شوند.

برای شروع به تفاوت اصلی میان شرکت های قانونی و غیرقانونی نگاهی می اندازیم:
تفاوت اصلی در نوع برنامه سوددهی آنهاست. به طور دقیق تر باید ابتدا این سؤال را بپرسید که آیا برنامه سوددهی به خاطر ورود افراد به مجموعه سود می دهد یا به خاطر فروش محصولات و خدمات به مصرف کننده نهایی؟

اگر برمبنای برنامه سوددهی به خاطر ورود افراد سودی به شما تعلق می گیرد، شرکتی که قرار است درآن کار کنید یک شرکت هرمی غیرقانونی است و اگر برنامه سوددهی طوری طراحی شده است که به خاطر فروش محصولات یا خدمات سودی نصیبتان می شود، شرکتی که در آن کار می کنید اولین مرحله این آزمایش را با موفقیت پشت سر گذاشته است.

نکته دیگر مربوط به سودهایی است که از مواردی به جز فروش محصولات به مصرف کنندگان نهایی به دست می آید. در این مواقع باید مراقب باشید؛ چون ممکن است سودی که از فروش محصولات کمک آموزشی هم به دست می آورید، غیرقانونی باشد. در این گونه موارد، مواجهه با این چالش های حقوقی وظیفه شرکتی است که در آن کار می کنید.

درنهایت سه نکته کلی است که در تفاوت میان شرکت های هرمی غیر قانونی و شرکت های بازاریابی شبکه ای قانونی باید به آن توجه شود؛




1-فروش محصولات و خدمات به مصرف کنندگان نهایی
نکته کلیدی این است که محصولات شما باید به دست مصرف کنندگان نهایی برسد. اگر کسی از شما بخواهد که پنجاه فیلتر دستگاه تصفیه آب بخرید تا در برنامه سوددهی جایگاه شما ارتقا یابد، کاملاً روشن است که شما مصرف کننده نهایی این مقدار فیلتر تصفیه آب نیستید و شرکتی که در آن کار می کنید شرکتی غیر قانونی است.

وقتی محصولی به دست مصرف کننده نهایی می رسد – حتی اگر تعداد زیادی از این مصرف کننده ها خودشان هم توزیع کننده باشند – شرکت شما قانونی است. بسیاری از مصرف کننده های باهوش این روزها به عنوان توزیع کننده ثبت نام می کنند تا از تخفیف فروش برخوردار شوند یا در ابتدا کارشان را به عنوان توزیع کننده شروع می کنند و بعد از مدتی تصمیم می گیرند که این تجارت را ادامه بدهند یا نه.

2- سودی که پرداخت می شود فقط برای مصرف محصولات باشد ، نه وارد کردن افراد جدید
سود شما باید براساس محصولات فروخته شده پرداخت شود. اگر به خاطر ورود افراد سودی به شما پرداخت می شود، در شرکتی هرمی و غیرقانونی به کار مشغولید.

3- پذیرش مرجوعی اجناسی که بازاریابان موفق به فروش آن نشده اند از سوی شرکت
شرکت های بازاریابی شبکه ای در صورتی که بازاریابان موفق به فروش اجناسی که خریده اند، نشوند و تصمیم بگیرند که از کار کناره گیری کنند، موظفند اجناس باقی مانده را پس بگیرند. البته به این بازاریابان فرصت کافی داده می شود که در طول مدت معینی این اجناس را به فروش برسانند.

یکی دیگر از مواردی که باید درباره اش صحبت شود گروهها یا شرکتهایی هستند که کالاهایی را هدیه می دهند. این گروه ها همان شرکت هایی هستند که نامه های انبوه می فرستند، در شبکه های غیر مجاز و سطح پایین ماهواره ای تبلیغ می کنند و با فروش هر محصول بی ارزش، محصول بی ارزش دیگری نیز هدیه می دهند. گروه های دیگری شبیه به این گروه ها هم روی اجناس و محصولاتی که ارزش زیادی ندارند به خریدارانشان تخفیف بسیار زیاد می دهند. این شرکتها توسط قانون گذاران در سرتاسر جهان، غیر قانونی اعلام شده اند و ارزش فعالیت ندارند.

اگر آشنایانتان متوجه شوند برای محصولاتی که ارزش زیادی ندارند، پول زیادی پرداخت کرده اند از شما و شرکتی که در آن کار می کنید، سلب اطمینان می کنند.

 

 



[ 5 / 5 / 1391برچسب:چرا بازاریابی شبکه ای؟, ] [ ] [ .:*:. فرشاد مرادی .:*:. ]
درباره وبلاگ

مقدر شده است تا ما تاریخ را تغییر دهیم و در هزاره جدید،توزیع کنندگان را به مسیری هدایت کنیم که جویای سبک زندگی بهتری هستند.ما از سهیم شدن این صنعت خارق العاده بازاریابی شبکه ای(فروش مستقیم چند سطحی) با شما افتخار می کنیم. mail:feelgood1389@yahoo.com IDYahoo:feelgood1389 تماس با ما:09120736847 09117178341
موضوعات وب
دسته بندی محصولات وب