آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دمنوش لاغری نیوشا و آدرس farshadmlm.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





پيوندهای روزانه
13000 تومان
14000 تومان
15500 تومان
10000 تومان
12000 تومان
12500 تومان
16000 تومان
16000 تومان
17000 تومان
17500 تومان
12500 تومان
19500 تومان
9000 تومان
12500 تومان
20000 تومان
14000 تومان
16500 تومان
14000 تومان
14000 تومان
15000 تومان
43000 تومان
19500 تومان
19500 تومان
13000 تومان
11000 تومان
13000 تومان


اسفند ۲۳, ۱۳۹۲

مصاحبه با آقای عیوضی مدیر عامل شرکت پارس نیوشا نیک

شرکت پارس نیوشا نیک به مدیریت آقای عیوضی و آدرس وب سایت www.newshanik.ir و با محصولاتی از قبیل: انواع ماکارونی، انواع آب میوه، چای، انواع حبوبات، عسل، شکلات، کافی میکس، ادویه و کنسرو در تاریخ ۱۳۹۱/۴/۲۱ مجوز فعالیت خود را دریافت کرده است. این شرکت در شهرهای قزوین، زنجان، گرگان، یزد، تهران، اصفهان، کرمان، اهواز، شهرکرد و مشهد دارای شعب فعال است.

در ادامه شما را به خواندن مصاحبۀ سایت mlmbook با آقای عیوضی مدیر عامل این شرکت در مورد بازاریابی شبکه‌ای و وضعیت شرکت دعوت می‌کنیم.

سوال: ضمن معرفی خود، به عنوان سوال نخست، سوابق و پیشینه خود در زمینه­ ی تجارت و بازاریابی را بیان کنید؟

- ضمن عرض سلام و تبریک پیشاپیش سال نو، من احمد عیوضی دریانی، فارغ­ التحصیل رشته حقوق از دانشگاه تهران هستم. در کنکور سراسری سال ۱۳۷۹ رتبه ­ی اول را به دست آوردم و وارد دانشگاه تهران شدم. اما در همان ۲ هفته اول فهمیدم که من، نه برای رشته­ ی حقوق و نه برای دانشگاه، آدم مناسبی نیستم. به همین دلیل تصمیم گرفتم به جای اینکه سر کلاس­های دانشگاه بروم، فقط امتحانات را بدهم و به هر شکلی شده تا گرفتن مدرک دوام بیاورم. همان اوایل دوران دانشگاه، وارد حرفه­ ی کنکور شدم. از تأسیس آموزشگاه کنکور به تأسیس آموزشگاه کنکور ویژه علوم انسانی رسیدم و در آخر، مدرس حرف ه­ای عربی کنکور شدم. زبان عربی محبوب­ترین درس دوران مدرسه­ ی من بود و از طرف دیگر معمولاً معلم­ های عربی با روش­های سنتی درس می­دادند. به همین دلیل به سراغ این درس رفتم و به عنوان معلم عربی در آموزشگاه­ها و مدارس کنکور، با یک روش من­ درآوردی مدرن این زبان را درس می­دادم. ۵ سال دانشگاه من، به کل در کنکور و آموزشگاه­ها و مدرسه­ ها گذشت. رتبه­ ی برتر کنکورم به من کمک کرد تا معلم عربی مدرسه­ ی ابوریحان، بهترین پیش دانشگاهی دخترانه منطقه ۱ تهران، شوم؛ آن هم در ۱۹ سالگی. حالا تصور کنید چگونه می­شود از پس ۴۰۰ شاگرد زرنگی که هر کدام در تابستان عربی را جویده­ اند، برآمد؟! بگذریم … همانطور که گفتم سعی کردم به هر شکل ممکن مدرک لیسانس را بگیرم تا در آینده حسرت نخورم. به هر شکلی بود با همکاری استادان و جزوه خوانی­های شب آخر، ظرف مدت ۵ سال لیسانس را گرفتم. بزرگترین مزیتی که رتبه­ ی کنکورم ایجاد کرد، معافیت من از خدمت سربازی بود. به همین دلیل بلافاصله با پایان دانشگاه، کنکور را علی­رغم اینکه کار دانشجویی خوب و پردرآمدی بود، رها کردم و به تجارتخانه­ ی پدرم در بازار رفتم و ۱ سالی آنجا بودم تا سال ۱۳۸۵ با تأسیس رسمی شرکت پخش نیوشاداریان، مستقل شدم. در این شرکت، پخش مواد غذایی و آشامیدنی (علی­ الخصوص چای که تجارت ۷۰ ساله­ ی خاندان­مان بود) را از استان زنجان و با نام چای آلبالونشان شروع کردیم و تا سال ۱۳۹۰ در بیش از ۱۱ استان کشور فعال بودیم. به این شکل که چای را خودمان تولید می­کردیم و سایر محصولات را در قالب نمایندگی انحصاری توزیع، از سایر شرکت­های تولیدی می­گرفتیم و در سطح خرده­ فروشی­ها و عمده فروشی­ها توزیع می­کردیم.

در سال ۱۳۹۰ به فکر راه ­اندازی سیستم فروش مستقیمی افتاده بودیم که بر اساس فلسفه­ ی «فروش منزل به منزل توسط زنان» شکل گرفته بود. ایده­ ی ما این بود که محصولات را مستقیماً از طریق اینترنت، به قیمت عمده به دست زنان برسانیم و آنها کار فروشگاه­ها و خرده فروشی­ها را انجام بدهند. در حین تحقیقات پروژه با یکی از دوستانی که امروز در نیوشانیک فعال است، آشنا شدیم و او ما را از قانونی شدن بازاریابی شبکه­ ای آگاه کرد و تصمیم گرفتیم با یک تغییر بزرگ مواجه شویم و این چالش جدید را به عنوان دروازه­ ی ورود به تجارت­های مدرن، بپذیریم. در واقع ایده اولیه ما، الگویی از شرکت Marykay  بود که به صورت تک سطحی، فروش مستقیم انجام می­داد و الان هم یکی از برترین شرکت­های دنیا در حوزه­ ی فروش مستقیم است. به هر حال در تجربه­ ی جدید، استفاده از ساختار چندسطحی را جایگزین ایده­ ی اولیه کردیم.

سوال: هدف شما از تأسیس شرکت نیوشانیک و استفاده از این روش برای توزیع محصولات و فعالیت بازاریابی شبکه­ ای چیست؟

- اولین هدف خلاص شدن از ساختار فرسوده و معیوب تجارت سنتی بود. در بازار سنتی، هزینه­ ی اجرای ایده، برای شما خیلی بالا می­رود. در بازار سنتی باید با فروشندگانی شراکت کنید که دانشی ندارند و دانشی هم نمی­پذیرند و این یعنی دردسر بی­ پایان! دومین هدف استفاده از قابلیت­های زنان بود. ایده در این خلاصه می­شد که بازار سنتی را از دست عمده فروشان و بنکداران دربیاوریم و با استفاده از نیرو و توان زنان در فروش مستقیم، بخشی از درآمد آنها را به سوی شرکت و زنان، جلب کنیم. سومین هدف، نفس ورود به تجارت­های مدرن بود. می­خواستیم به هر شکل ممکن اینترنت را وارد تجارت­مان کنیم. چهارمین هدف، استفاده از جریان نقدی موجود در این تجارت بود. در بازار سنتی ما با چک و مطالبات مواجه بودیم و شرایط اقتصادی نابسامان بعضاً وصول این مطالبات را دشوار می­کرد. اما باید اعتراف کنم ما روی بخش بزرگی از جامعه که قبلاً سابقه­ ی فعالیت­های شبکه­ ای اعم از قانونی و غیرقانونی داشتند، حساب کرده بودیم که عملاً با ورود به کار دریافتیم این بخش نه تنها نمی­تواند به ما کمک کند، بلکه معضل اصلی این تجارت، دیدگاه­ها و تفکرات همین­ هاست. گمان کردیم آنها در درون و باطن خود، قوانین و اصول بازاریابی شبکه­ ای را پذیرفته­ اند. اما اینگونه نبود.

 3newsha

سوال: یعنی الان ناامید هستید؟  

- قبل از پاسخ باید بگویم در تجارت ناامیدی وجود ندارد. در تجارت شما می­سازید و خراب می­شود، باز می­سازید و این بار رقیب آن را خراب می­کند، ولی در نهایت می­سازید و می­مانید. قانون نانوشته­ ای در تجارت داریم که می­گوید تاجر اگر ۹ بار ضرر کند، در تجارت دهم همه را جبران می­کند. پس بحث ناامیدی نیست. بزرگترین شانس ما این بود که هسته­ ی اولیه بر پایه دو تیمی شکل گرفت که لیدران آن از تحصیلات عالیه و بینش انسانی بهره­ مند بودند. این گروه­ها پرستیژ تجاری خاص خود را داشتند و ما تصمیم گرفتیم با حمایت از آنها، محیط را یکدست کنیم. امروز هم اگر ما سرپا و محکم ایستاده­ ایم، به لطف همین بینش اخلاقی سرشاخه ­هایی بود که از تحصیلات عالیه برخوردار بودند و من همین جا از این عزیزان قدردانی می­کنم. در کنار این سیاست، تصمیم گرفتیم کسانی که برخلاف اصول اخلاقی و علمی این تجارت عمل می­کنند را یا مهار کنیم و به ساختار اصلی شرکت پیوند بزنیم و یا اگر با مقاومت رو به­ رو شدیم آنها را تصفیه کنیم. مساله اصلی این بود که به هر حال این بدنه ناآگاه و متوهم از لحاظ تجاری با ما «همکار» محسوب می­شدند؛ بریدن نیوشانیک از این جامعه­ ی پرهزینه و بی­فایده، کافی نبود. این بدنه از ضعف آگاهی مردم استفاده می­کرد و دوباره با روش­ های خنده­ دار و تکراری دست و پا می­زد. ما از اصلاح رویکرد ذهنی این بدنه ناامید هستیم، نه از آینده این تجارت در ایران.

سوال: برای ادامه کار در بازاریابی شبکه­ ای چه طرح­هایی دارید؟

بزرگترین حسنی که ورود و فعالیت در این عرصه برای ما به همراه داشت، دانشی بود که در حوزه­ی فناوری اطلاعات به آن رسیدیم. الان برای سال آینده، همه چیز مهیا و روبه راه است. پروژه ما برای ادامه راه این است که با استفاده از ۲ تاکتیک، مسیر تجاری­مان را از بدنه­ ی معیوبی که به نام این تجارت کار می­کنند، جدا کنیم. ما نام تجارت­مان را به «فروش مستقیم چندسطحی» تغییر خواهیم داد و با شعار و هدف «توانمندی سازی زنان» راه­مان را به کلی جدا خواهیم کرد. کاملاً برای سال آینده آماده­ ایم تا با الگوبرداری از شرکت Avon، این تجارت به صاحبان اصلی آن یعنی زنان، تحویل بدهیم.

در ادامه، سیستم حمل و نقل و توزیع سراسری خود را از نیوشانیک مستقل می کنیم و اولین شرکت خصوصی حمل و نقل محموله­ های اینترنتی در سراسر کشور را به مرحله بهره­ برداری می­رسانیم. با این کار در واقع باید با پست رقابت کنیم. به نظرم این واقعاً مبارزه و چالش بزرگ و پر ریسکی است.

سوال: نظرتان درباره­ ی خصوصیات یک شرکت سالم و موفق بازاریابی چندسطحی، چیست؟

- به نظرم ۵ معیار کلی وجود دارند که باید ملاک قرار داده شوند.

مدیریت شرکت؛ مدیر شرکتی که وارد این حرفه می­شود باید کم ادعا و پرعمل باشد.

ملاک دوم، محصولات شرکت هستند. شرکت حتماً باید تولیدکننده محصولات باشد. ما روزهای اول کار که محصولات غیرتولیدی خودمان را هم می­ فروختیم، لزوم این شرط تولیدکنندگی را به عینه تجربه کردیم. فروش محصولاتی که متعلق به شرکت نیستند، در واقع هدر دادن سرمایه شرکت و بازاریابان است.

ملاک سوم، پلن درآمدزایی شرکت؛ پلن درآمدزایی یکی دیگر از مهم­ترین ارکان شرکت است.

ملاک چهارم، سیستم توزیعی مجهز و چابک؛ هر چه شرکت کالا را پرهزینه­ تر و دیرتر به دست توزیع­ کنندگان برساند، ضرر و سختی آنها بیشتر می­شود.

ملاک پنجم، مبارزه و مقابله­ ی ساختار کلی شرکت با افکار هرمی احتمالی موجود و عزم جدی بر برخورد و تصفیه آنهاست. هر شرکتی که وارد این عرصه می ­شود با بدنه­ ی سرگردان مواجه خواهد شد که با کلمات قلمبه سلمبه، فقط وعده می­دهند و در عوالم ذهنی مخصوص خود سیر می­کنند. اگر شرکت خواستار فعالیت درازمدت است، باید در همان گام اول، تکلیف خود را با این بدنه­ ی نیمه جان، یکسره کرده باشد.

ادامه مصاحبه فوق العاده خواندنی آقای عیوضی را در قسمت ادامه مطلب بخونید...


ادامه مطلب
[ 28 / 12 / 1392برچسب:, ] [ ] [ .:*:. فرشاد مرادی .:*:. ]

 نیوشانیک جزء نخستین شرکتهایی است که موفق شده است مجوز رسمی فعالیت بازاریابی شبکه ای را از وزارت صنعت، معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران اخذ کند و اولین شرکتی است که این فعالیت را در زمینه کالاهای اساسی- مصرفی و عمدتاً مواد غذایی آغاز کرده است. نیوشانیک، زیرمجموعه ای است از شرکت مادری تحت عنوان پخش «مواد غذایی نیوشا داریان» که از سال 1383 به پخش و توزیع مواد غذایی بصورت مویرگی اقدام نموده است و هم اکنون دارای 17 شعبه در سراسر کشور با پرسنل بالغ بر 300 نفر است.

این بدان معناست که بیشتر کالاهایی که در شرکت نیوشانیک از طریق فروش مستقیم شبکه ای به دست مصرف کنندگان می رسند، توسط شرکت اصلی (نیوشاداریان) بصورت سنتی هم در فروشگاهها، سوپر مارکتها و تعاونی های مصرف سراسر کشور توزیع می گردند. 

نام «دریانی» با صنعت مواد غذایی کشور در بخش های گوناگون از جمله تولید، بسته بندی، پخش و توزیع گره خورده است و دریانی ها را می توان پیشگامان صنایع و تجارتهای مرتبط با مواد غذایی معرفی نمود. واضح است، آنچه به ساختن این تصویر ذهنی کمک نموده، خوشنامی و اعتبار آنها در این عرصه است .

شرکت نیوشانیک، شرکتی است که عمده مؤسسین و سهامداران آن از خانواده دریانی و همگی از فعالان عرصه تولید و توزیع مواد غذایی با برند های معتبر تجاری در کشور هستند. 

کارنامه اعضای هیئت مدیره و سهامداران شرکت، بزرگترین سرمایه نیوشانیک محسوب می شود.



سمتها و دستاوردهایی چون ریاست اتحادیه بازرگانان چای کشور، عضویت در اتحادیه تولید کنندگان ماکارونی کشور، عضویت در کانون وکلای دادگستری کشور، عضویت در اتحادیه سراسری پخش و توزیع مواد غذایی کشور، مدیریت عامل کارخانجات مختلف تولیدی از جمله چای، ماکارونی، کنسروجات، لواشک، آبمیوه، مدیریت عامل شرکتهای معظم پخش و توزیع سراسری مواد غذایی، عضویت در هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی در ادوار متوالی و. . . اعتبار زیادی به ساختار مدیریتی شرکت بخشیده است. نیوشانیک با اتکاء به همین توانمندی ها و شایستگی ها در کنار سرمایه های مادی ایشان تأسیس گردیده است. 

پس از اجرایی شدن دستور العمل نحوه صدور مجوز و نظارت بر فعالیت بازاریابی شبکه ای از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران، اعضای فعلی شرکت بر آن شدند تا شرکتی تحت نام نیوشانیک تأسیس کنند و ضمن کاهش هزینه های اضافی از مرحله تولید به مصرف، شرایطی را برای علاقه مندان فراهم سازند تا از این فرصت به عنوان راهی به سوی کسب درآمد، توسعه ارتباطات و پیشرفت و ارتقاء مهارتهای کاری خود بهره بگیرند.

 

[ 30 / 4 / 1391برچسب:شرکت نیوشا,درباره شرکت نیوشا, ] [ ] [ .:*:. فرشاد مرادی .:*:. ]
درباره وبلاگ

مقدر شده است تا ما تاریخ را تغییر دهیم و در هزاره جدید،توزیع کنندگان را به مسیری هدایت کنیم که جویای سبک زندگی بهتری هستند.ما از سهیم شدن این صنعت خارق العاده بازاریابی شبکه ای(فروش مستقیم چند سطحی) با شما افتخار می کنیم. mail:feelgood1389@yahoo.com IDYahoo:feelgood1389 تماس با ما:09120736847 09117178341
موضوعات وب
دسته بندی محصولات وب
پیوندهای مفید
امکانات وب

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 623
بازدید دیروز : 630
بازدید هفته : 3532
بازدید ماه : 16528
بازدید کل : 1833702
تعداد مطالب : 159
تعداد نظرات : 143
تعداد آنلاین : 2

.

Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

کد متحرک کردن عنوان وب